Ei gerechten lunch en ontbijt

Ei gerechten

Wij eten thuis heel veel ei gerechten. Gelukkig is het inmiddels achterhaald dat meer dan 2 eieren per week een slechte invloed op je cholesterol zou hebben. Zou dit niet het geval zijn dan zou ik zeker aan de cholesterol remmers hebben gezeten… Eieren zijn voedzaam, zitten vol (je raadt het al..) eiwitten en zijn laag in kcal. Daarnaast zijn eieren heel erg veelzijdig. Uiteraard is er niks mis met een gekookt eitje of een gebakken variant maar ja kan nog zoveel meer met ei. Om je wat inspiratie te geven heb ik hier mijn favoriete eigerechten op een rij gezet. Op deze manier kan je zowel voor de lunch als voor ontbijt weer eens variëren en jezelf en je familie wat anders voorzetten.

Klik op de foto voor het volledige recept

Gevulde avocado’s uit de oven met ei

bakedavocado

Ei muffins

eimuffin

roerei met zalm

roerei2

omelet met groente

omelettomaat

 

 

4 Comments

  1. Ei, ei, ei, het maakt me zo blij! Heerlijk he die egg muffin recepten?! Fijne dag!

    Liefs, Merel
    http://www.healthywanderlust.nl

     
    • Kim van der Wel

      jaaaaa! alles met ei met me blij, dan kan je dag al niet meer stuk 🙂
      Jij ook een fijne dag!

       
  2. Pingback: Roerei met geitenkaas en truffel - Slank recept van Foodstyle

  3. Pingback: Ei muffins met groente - Gezond tussendoortje voor de hele week!

Zoekwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

*