Roerei met geitenkaas

roerei met geitenkaas

Als je wilt afvallen dan wordt er vaak geadviseerd meer eiwitten te eten. Wat is er dan makkelijker dan eieren eten? Elke dag een gekookt ei wordt ook een beetje saai en het succes van een dieet hangt vaak samen met variatie. Vandaag heb ik daarom een recept gemaakt van roerei met geitenkaas. Dit recept heeft net een wat andere smaak en geeft je genoeg verzadiging om de middag door te komen.

Eiwitten

Maar even terug naar afvallen en eiwitten. Waarom worden eiwitten altijd in combinatie met afvallen genoemd? Eiwitten zijn in tegenstelling tot koolhydraten (pasta, aardappelen, brood etc) en vetten geen brandstof maar een bouwstof. Ondanks dat eiwitten wel kcal leveren ligt de focus van een eiwit niet zozeer om je lichaam energie te geven maar om draait het allemaal om herstel en verzadiging. Die verzadiging is een grote reden dat ze goed werken met afvallen. Je zit simpelweg namelijk gewoon langer vol en voelt dus minder de behoefte aan je volgende snaai moment. Eiwitten hebben weinig invloed op je bloedsuikerspiegel en ook hierom heb je minder snel de behoefte om iets anders te snacken.

Eiwitten zorgen dus ook voor herstel. Herstel van je cellen en spieren. Ben je ook nog eens fanatiek aan het sporten bij jouw dieet dan zijn eiwitten helemaal een topper die je niet wilt negeren. Bij sporten beschadig je namelijk je spieren, er treden allemaal kleine scheurtjes op en deze moeten weer herstellen. En je raadt het al: Die eiwitten gaan je daar bij helpen om dit sneller voor elkaar te krijgen.

Niets dan lof dus voor eiwitten! Handige producten met veel eiwitten die in een dieet passen zijn dus eieren, hüttenkase, magere kwark of yoghurt of uiteraard een eiwitshake.

Op deze site vind je al aardig wat variaties voor recepten met ei, maar vandaag komt daar een nieuwe aanwinst bij.

roerei met geitenkaas

Recept Roerei met geitenkaas

2 personen | 220 kcal pp

[ingredients title=”Ingrediënten”]

  • 4 Eieren
  • 50 gram zachte geitenkaas
  • Scheutje melk
  • Paprikapoeder
  • Bieslook

[/ingredients]

[directions title=”Bereidingswijze”]

  1. Kluts de eieren met de melk in een kom
  2. Verhit wat olie in een koekenpan
  3. Draai het vuur laag en giet het ei in de pan
  4. Laat deze langzaam stollen en roer elke keer om het nog rauwe ei onderop te krijgen
  5. Brokkel de geitenkaas in stukjes
  6. Doe de eieren als deze gestold zijn in een kom en doe hier direct de geitenkaas op zodat deze wat smelt
  7. Maak het gerecht af met wat bieslook en paprikapoeder.

Druppel er wat truffel olie overheen voor een extra feestelijk tintje

[/directions]

 

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deel dit recept:

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin
Kim

Kim

Ik ben Kim, ik hou van koken, eten, schrijven en fotograferen en wil jou laten zien dat je nog steeds lekker kan eten als je wilt afvallen

Blog
Kim van der Wel

Groente stomen, hoe lang en hoe?

Ik ben een fan van groente stomen en ik ga jou ook overtuigen waarom je voortaan ook je groente gaat stomen! Is groente stomen gezonder? Er wordt gezegd dat vitaminen en mineralen bij stomen beter bewaard blijven dan bij koken. Ook bevatten gestoomde groenten (of ander gestoomd voedsel) meer enzymen dan gekookt voedsel. En hoe

 
Lees verder »
Smoothie mango banaan meloen
Recepten
vanheerde

Smoothie mango banaan meloen

Een tijd geleden ervaarde ik wat darmproblemen. Ik zal je de details besparen maar het kwam er op neer dat ik behoefte had aan meer vezels. Om mijn lijf weer even op te schonen besloot ik maandag sap dag in te voeren. De hele dag smoothies drinken en ‘s avonds een soepje. Goed voor de

 
Lees verder »
Recepten
Kim van der Wel

Gezonde blauwe bessen cake

Gezonde blauwe bessen cake… Bestaat er zoiets als gezonde cake? Ok…uiteraard is cake niet zo gezond als worteltjes…Daar kun je een zak van op zonder dat je je lichaam of lijn schade aandoet. Hoe ‘gezond’ deze cake ook is, ik raad je niet aan om de hele cake in één keer op te eten. Of

 
Lees verder »
Scroll naar top