Yoghurt met fruit maar dan anders

Ik ben altijd op zoek naar gezonde tussendoortjes en snacks. Zeker als je aan het lijnen bent is het fijn om te weten dat je een gezond tussendoortje achter de hand hebt als je een zwaar moment voelt opkomen. Kwark of yoghurt met fruit is altijd een lekkere variatie maar yoghurt met warm fruit is misschien nog wel lekkerder! Yoghurt met warm fruit klinkt misschien simpel maar kan echt een feestje zijn als je het op deze manier maakt! En dit is zo lekker dat iedereen in het gezin graag met jou mee-eet!

Gezond tussendoortje kwark of yoghurt met fruit

Ik heb in dit recept gekozen voor yoghurt met fruit, maar kwark kan natuurlijk ook. Ik kies zelf altijd voor de magere variant. Natuurlijk is dit de beste keuze qua hoeveelheid kcal namelijk gemiddeld zo’n 50 kcal per 100ml. Het nadeel vind ik wel dat zowel magere kwark als yoghurt echt zuur kan smaken waardoor je er toch weer iets doorheen wilt om het wat zoeter te maken. Voor je het weet voeg je zoveel honing toe dat je net zo goed voor halfvolle yoghurt had kunnen kiezen.

Mede hierdoor ben ik met dit simpele receptje gaan experimenteren! Ik heb altijd diepvries fruit in vriezer liggen. Dit vind ik makkelijk voor smoothies of als ik iets wil bakken. Ik heb in dit geval twee varianten gemaakt. Één met mango en één met bosbessen.

 

Yoghurt met warm fruit

*tip: heb je nog steeds moeite met de zuurte van de yoghurt? Kies dan voor magere kwark met een smaakje. Let op dat deze ook ongeveer 50 kcal per 100ml is om deze snack nog steeds slank te houden!

Yoghurt met fruit maar dan anders

Course: Recepten, Snacks & Desserts, Uitgelichte recepten
Aantal

2

bakjes
Voorbereiding

5

minutes
Kooktijd

10

minutes
Calories

150

kcal

Lekker tussendoortje maar dan niets iets anders

Ingredienten

  • 100 gram diepvries fruit

  • 200 ml magere yoghurt of kwark

Bereidingswijze

  • Neem een steelpannetje en doe hier het fruit in.
  • Voeg 50 ml water toe
  • Zet het vuur laag en zorg dat het fruit verwarmt
  • Laat dit net zo lang staan totdat het fruit gemengd is met het water en tot moes is geworden
  • Doe de kwark of yoghurt op een bordje en giet hier het warme fruit overheen
  • Doe er eventueel nog wat amandelschaafsel of andere nootjes overheen voor een extra bite (let op dat de kcal hierdoor wel omhoog gaan!)

Notities

  • Je kunt veel varianten maken met warm fruit. Denk bijvoorbeeld appels en peren in de winter en zomerfruit voor de zomer
 

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deel dit recept:

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin
Kim

Kim

Ik ben Kim, ik hou van koken, eten, schrijven en fotograferen en wil jou laten zien dat je nog steeds lekker kan eten als je wilt afvallen

Blog
Kim van der Wel

Groente stomen, hoe lang en hoe?

Meteen naar het receptPrint Recept Ik ben een fan van groente stomen en ik ga jou ook overtuigen waarom je voortaan ook je groente gaat stomen! Is groente stomen gezonder? Er wordt gezegd dat vitaminen en mineralen bij stomen beter bewaard blijven dan bij koken. Ook bevatten gestoomde groenten (of ander gestoomd voedsel) meer enzymen

 
Lees verder »
Smoothie mango banaan meloen
Recepten
vanheerde

Smoothie mango banaan meloen

Meteen naar het receptPrint Recept Een tijd geleden ervaarde ik wat darmproblemen. Ik zal je de details besparen maar het kwam er op neer dat ik behoefte had aan meer vezels. Om mijn lijf weer even op te schonen besloot ik maandag sap dag in te voeren. De hele dag smoothies drinken en ‘s avonds

 
Lees verder »
Recepten
Kim van der Wel

Gezonde blauwe bessen cake

Meteen naar het receptPrint Recept Gezonde blauwe bessen cake… Bestaat er zoiets als gezonde cake? Ok…uiteraard is cake niet zo gezond als worteltjes…Daar kun je een zak van op zonder dat je je lichaam of lijn schade aandoet. Hoe ‘gezond’ deze cake ook is, ik raad je niet aan om de hele cake in één

 
Lees verder »
Scroll naar top