Yoghurt met fruit maar dan anders

Ik ben altijd op zoek naar gezonde tussendoortjes en snacks. Zeker als je aan het lijnen bent is het fijn om te weten dat je een gezond tussendoortje achter de hand hebt als je een zwaar moment voelt opkomen. Kwark of yoghurt met fruit is altijd een lekkere variatie maar yoghurt met warm fruit is misschien nog wel lekkerder! Yoghurt met warm fruit klinkt misschien simpel maar kan echt een feestje zijn als je het op deze manier maakt! En dit is zo lekker dat iedereen in het gezin graag met jou mee-eet!

Gezond tussendoortje kwark of yoghurt met fruit

Ik heb in dit recept gekozen voor yoghurt met fruit, maar kwark kan natuurlijk ook. Ik kies zelf altijd voor de magere variant. Natuurlijk is dit de beste keuze qua hoeveelheid kcal namelijk gemiddeld zo’n 50 kcal per 100ml. Het nadeel vind ik wel dat zowel magere kwark als yoghurt echt zuur kan smaken waardoor je er toch weer iets doorheen wilt om het wat zoeter te maken. Voor je het weet voeg je zoveel honing toe dat je net zo goed voor halfvolle yoghurt had kunnen kiezen.

Mede hierdoor ben ik met dit simpele receptje gaan experimenteren! Ik heb altijd diepvries fruit in vriezer liggen. Dit vind ik makkelijk voor smoothies of als ik iets wil bakken. Ik heb in dit geval twee varianten gemaakt. Één met mango en één met bosbessen.

 

Yoghurt met warm fruit

*tip: heb je nog steeds moeite met de zuurte van de yoghurt? Kies dan voor magere kwark met een smaakje. Let op dat deze ook ongeveer 50 kcal per 100ml is om deze snack nog steeds slank te houden!

Yoghurt met fruit maar dan anders

Course: Recepten, Snacks & Desserts, Uitgelichte recepten
Aantal

2

bakjes
Voorbereiding

5

minutes
Kooktijd

10

minutes
Calories

150

kcal

Lekker tussendoortje maar dan niets iets anders

Ingredienten

  • 100 gram diepvries fruit

  • 200 ml magere yoghurt of kwark

Bereidingswijze

  • Neem een steelpannetje en doe hier het fruit in.
  • Voeg 50 ml water toe
  • Zet het vuur laag en zorg dat het fruit verwarmt
  • Laat dit net zo lang staan totdat het fruit gemengd is met het water en tot moes is geworden
  • Doe de kwark of yoghurt op een bordje en giet hier het warme fruit overheen
  • Doe er eventueel nog wat amandelschaafsel of andere nootjes overheen voor een extra bite (let op dat de kcal hierdoor wel omhoog gaan!)

Notities

  • Je kunt veel varianten maken met warm fruit. Denk bijvoorbeeld appels en peren in de winter en zomerfruit voor de zomer
 

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deel dit recept:

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin
Kim

Kim

Ik ben Kim, ik hou van koken, eten, schrijven en fotograferen en wil jou laten zien dat je nog steeds lekker kan eten als je wilt afvallen

afvaltips
Blog
Kim van der Wel

10 afvaltips die echt werken!

10 afvaltips die jou op gaan helpen! Om af te vallen dien je minder kcal te eten dan dat je verbrandt. Verbrand jij dagelijks 1800 kcal dan zou het advies zijn om 500 kcal per dag minder te eten. Op die manier zou je gemiddeld een halve kilo per week kunnen afvallen en ben je

 
Lees verder »
recept noodles
Diner & Hapjes
Kim van der Wel

Recept noodles met gekruid gehakt

Ik houd van gerechten met een Aziatisch tintje. Toen ik laatst een Hello Fresh box uitprobeerde koos ik dan ook voor dit recept. De Hello Fresh box is een maaltijdenbox die je kunt bestellen voor een aantal personen en een aantal gerechten per week. Wanneer je kiest voor een hello fresh box krijg je standaard

 
Lees verder »
Blog
Kim van der Wel

Groente stomen, hoe lang en hoe?

Ik ben een fan van groente stomen en ik ga jou ook overtuigen waarom je voortaan ook je groente gaat stomen! Is groente stomen gezonder? Er wordt gezegd dat vitaminen en mineralen bij stomen beter bewaard blijven dan bij koken. Ook bevatten gestoomde groenten (of ander gestoomd voedsel) meer enzymen dan gekookt voedsel. En hoe

 
Lees verder »
Scroll naar top