Havermout Blauwe Bessen

Back in the days….

Zoals alles komt ook deze trend weer terug! Havermout! Het valt inmiddels zelfs onder categorie superfoods! En als je een beetje hip & happening bent eet je dit natuurlijk al weer een tijd als ontbijt!

Maar waarom is havermout weer terug van weggeweest? Havermout valt onder de gezonde koolhydraten en wordt langzaam door het lichaam verteerd. Hierdoor ben je langer verzadigd en zal je niet zo snel iets gaan snaaien voor je volgende maaltijd!

Krijg je nog rillingen omdat je dit vroeger altijd moest eten en kan je niet voorstellen dat het echt lekker is? Die saaie havermout die je vroeger kreeg is echt niet met deze lekkere hippe maaltijd te vergelijken. Geef me deze kans en probeer het een keertje, het zal je niet teleurstellen en misschien heb je er weer een mooie variatie voor het ontbijt bij!

Recept

10 minuten – 1 persoon

[ingredients title=”Ingredients”]

  • 25 gram havermout
  • 150 ml (ongezoete soja) melk
  • 150 ml water
  • handje blauwe bessen
  • handje walnoten
  • honing

[/ingredients]

[directions title=”Bereidingswijze”]

  1. Doe de havermout samen met de melk en het water in een pannetje en breng aan de kook.
  2. Zet hierna de warmtebron lager en wacht tot de havermout het vocht grotendeels heeft opgenomen.
  3. Doe de havermout in een kommetje en voeg de walnoten en blauwe bessen toe.
  4. Voeg wat honing toe naar smaak
  5. Havermout is een mooie maaltijd om superfoods aan toe te voegen. Wat rauwe cacao nibs en hennepzaad maken het extra lekker!

[/directions]

 

 

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deel dit recept:

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin
Kim

Kim

Ik ben Kim, ik hou van koken, eten, schrijven en fotograferen en wil jou laten zien dat je nog steeds lekker kan eten als je wilt afvallen

Blog
Kim van der Wel

Groente stomen, hoe lang en hoe?

Ik ben een fan van groente stomen en ik ga jou ook overtuigen waarom je voortaan ook je groente gaat stomen! Is groente stomen gezonder? Er wordt gezegd dat vitaminen en mineralen bij stomen beter bewaard blijven dan bij koken. Ook bevatten gestoomde groenten (of ander gestoomd voedsel) meer enzymen dan gekookt voedsel. En hoe

 
Lees verder »
Smoothie mango banaan meloen
Recepten
vanheerde

Smoothie mango banaan meloen

Een tijd geleden ervaarde ik wat darmproblemen. Ik zal je de details besparen maar het kwam er op neer dat ik behoefte had aan meer vezels. Om mijn lijf weer even op te schonen besloot ik maandag sap dag in te voeren. De hele dag smoothies drinken en ‘s avonds een soepje. Goed voor de

 
Lees verder »
Recepten
Kim van der Wel

Gezonde blauwe bessen cake

Gezonde blauwe bessen cake… Bestaat er zoiets als gezonde cake? Ok…uiteraard is cake niet zo gezond als worteltjes…Daar kun je een zak van op zonder dat je je lichaam of lijn schade aandoet. Hoe ‘gezond’ deze cake ook is, ik raad je niet aan om de hele cake in één keer op te eten. Of

 
Lees verder »
Scroll naar top