Chiapudding ontbijt met passievrucht

hmmm passievrucht….is lekker met….

Een tijd geleden ontdekte ik chiapudding. Op dat moment was ik druk bezig met allerlei soorten superfoods en was dit een leuke manier om de chia zaadjes te verwerken, en weer eens wat anders dan door de yoghurt.

Misschien herken je dit? Je vind iets superlekker, maakt het dus vaak, eet het heel vaak en dan ineens…..Is het uit je systeem verdwenen! Hoe dat gebeurt weet ik niet maar bij mij gebeurde het met dit ontbijtje! En toen ik gister over mijn bak met passievruchtjes gebogen stond om te bedenken wat ik er eens mee ging doen schoot me dit te weer te binnen.

Het ging ongeveer zo:

hmmm passievrucht….is lekker met….KOKOS!….toetje? nee…Iets bakken? hmmm ook niet…. Pudding? *lichtje schiet aan* CHIAPUDDING!!

Na je meegenomen te hebben genomen in mijn hoofd en gedachte zal ik je nu dan ook maar vertellen hoe je maakt!

En als jij ook zo’n gerechtje hebt wat je vergeten was dan hoop ik dat dat nu ook weer is boven komen drijven en je weer wat inspiratie heb meegegeven!

Recept

[ingredients title=”Ingredients”]

  • 2 eetl chiazaad
  • 125 ml kokosmelk
  • 4 passievruchten
  • kokos schaafsel

[/ingredients]

[directions title=”Directions”]

  1. Meng de chiazaadjes met de kokosmelk en laat even staan
  2. Meng hier eventueel wat agave siroop of een een theelepel vanille suiker doorheen
  3. Snijd de passievruchtjes open en schep het vruchtvlees er uit
  4. Verdeel het vruchtvlees over twee glaasjes
  5. Verdeel hier het chia kokosmengsel overheen
  6. Zet de glaasjes minimaal 5 uur (of een nacht) in de koelkast. De chiazaadjes nemen de kokosmelk op en er zal nu een puddingstructuur ontstaan.
  7. Garneer ze als je ze gaat eten met wat extra fruit of kokos(chips)

[/directions]

 

 

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deel dit recept:

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin
Kim

Kim

Ik ben Kim, ik hou van koken, eten, schrijven en fotograferen en wil jou laten zien dat je nog steeds lekker kan eten als je wilt afvallen

Blog
Kim van der Wel

Groente stomen, hoe lang en hoe?

Ik ben een fan van groente stomen en ik ga jou ook overtuigen waarom je voortaan ook je groente gaat stomen! Is groente stomen gezonder? Er wordt gezegd dat vitaminen en mineralen bij stomen beter bewaard blijven dan bij koken. Ook bevatten gestoomde groenten (of ander gestoomd voedsel) meer enzymen dan gekookt voedsel. En hoe

 
Lees verder »
Smoothie mango banaan meloen
Recepten
vanheerde

Smoothie mango banaan meloen

Een tijd geleden ervaarde ik wat darmproblemen. Ik zal je de details besparen maar het kwam er op neer dat ik behoefte had aan meer vezels. Om mijn lijf weer even op te schonen besloot ik maandag sap dag in te voeren. De hele dag smoothies drinken en ‘s avonds een soepje. Goed voor de

 
Lees verder »
Recepten
Kim van der Wel

Gezonde blauwe bessen cake

Gezonde blauwe bessen cake… Bestaat er zoiets als gezonde cake? Ok…uiteraard is cake niet zo gezond als worteltjes…Daar kun je een zak van op zonder dat je je lichaam of lijn schade aandoet. Hoe ‘gezond’ deze cake ook is, ik raad je niet aan om de hele cake in één keer op te eten. Of

 
Lees verder »
Scroll naar top