Carpaccio rolletjes met rucola

In zo’n beetje elk zichzelf respecterend restaurant staat hij op de kaart tussen de voorgerechten: een runder carpaccio! Ik denk dat dit vroeger zo’n beetje mijn standaard keuze was als ik uit eten ging. Het voordeel is namelijk dat een carpaccio ook een vrij mager voorgerecht is. Als je wilt afvallen of je figuur graag vasthoud is dit een veilige keuze (op voorwaarde dat er geen zware dressing overheen zit). Nu heb je inmiddels veel varianten op de traditionele carpaccio. Ik heb hier het recept voor je van de traditionele carpaccio maar dan net even wat anders opgemaakt. We hebben er namelijk carpaccio rolletjes van gemaakt.

Door net even wat anders te doen met de opmaak geef je er een leuke draai aan. Zeker als je gasten te eten krijgt is dit een leuke opmaak. Je maakt er vast indruk mee, en wie lust er nu geen carpaccio?! Maar je kunt er natuurlijk ook een heleboel maken en opdienen op een feestje als een luchtig hapje! Of een salade caprese er bij maken en je hebt een heerlijke lichte maaltijd voor een zomerse dag!

carpaccio rolletjes

Ik heb de carpaccio rolletjes opgemaakt volgens het originele recept omdat ik dat persoonlijk toch het lekkerst vindt

Carpaccio rolletjes recept

[ingredients title=”Ingrediënten”]

  • 100 gram carpaccio
  • 1 eetlepel goede kwaliteit (truffel)olijfolie
  • Zakje sla mix (rucola)
  • 60 gram tomaatjes
  • 20 gram pijnboompitjes
  • 30 gram parmezaanse kaas

[/ingredients]

[directions title=”Bereidingswijze”]

  1. Verhit een koekenpan en bak de pijnboompitjes even aan (blijf er bij staan want voor je het weet zijn ze aangebrand!)
  2. Pak 2 plakjes carpaccio tegelijk en leg hier wat blaadjes sla op en rol ze op.
  3. Breng op smaak met peper en zout
  4. Herhaal dit tot alle carpaccio op is.
  5. Druppel hier de olijfolie overheen en strooi de kaas over de carpaccio.
  6. Eet eventueel met 1 volkoren boterham of 3 stukjes bruin stokbrood

[/directions]

 

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deel dit recept:

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin
Kim

Kim

Ik ben Kim, ik hou van koken, eten, schrijven en fotograferen en wil jou laten zien dat je nog steeds lekker kan eten als je wilt afvallen

Blog
Kim van der Wel

Groente stomen, hoe lang en hoe?

Ik ben een fan van groente stomen en ik ga jou ook overtuigen waarom je voortaan ook je groente gaat stomen! Is groente stomen gezonder? Er wordt gezegd dat vitaminen en mineralen bij stomen beter bewaard blijven dan bij koken. Ook bevatten gestoomde groenten (of ander gestoomd voedsel) meer enzymen dan gekookt voedsel. En hoe

 
Lees verder »
Smoothie mango banaan meloen
Recepten
vanheerde

Smoothie mango banaan meloen

Een tijd geleden ervaarde ik wat darmproblemen. Ik zal je de details besparen maar het kwam er op neer dat ik behoefte had aan meer vezels. Om mijn lijf weer even op te schonen besloot ik maandag sap dag in te voeren. De hele dag smoothies drinken en ‘s avonds een soepje. Goed voor de

 
Lees verder »
Recepten
Kim van der Wel

Gezonde blauwe bessen cake

Gezonde blauwe bessen cake… Bestaat er zoiets als gezonde cake? Ok…uiteraard is cake niet zo gezond als worteltjes…Daar kun je een zak van op zonder dat je je lichaam of lijn schade aandoet. Hoe ‘gezond’ deze cake ook is, ik raad je niet aan om de hele cake in één keer op te eten. Of

 
Lees verder »
Scroll naar top