milkshake zonder ijs

milkshake zonder ijs

Bestaat er zoiets als een slanke milkshake? Ja echt wel! Dat is namelijk een milkshake zonder ijs.

Soms heb je gewoon zo’n behoefte aan milkshake maar vind je het de kcal niet waard om die ook daadwerkelijk te drinken. Dit voldoet voor mij op een warme dag (of koude) als een milkshake, zo erg dat ik mezelf daarna moet overtuigen dat ik echt niks ‘slechts’ heb gedronken! En aangezien de blender één van mijn meest gebruikte apparaten is staat deze toch al standaard klaar op de aanrecht.

milkshake zonder ijs

milkshake zonder ijs als verwenmoment

Zorg dat er altijd wat vruchten in je vriezer liggen. Je kan ze al bevroren kopen maar ook zelf invriezen als je bijvoorbeeld teveel hebt ingekocht op de markt! Blauwe bessen, frambozen, aardbeien & mango laten zich goed invriezen en smaken goed door de smoothies. Ook kan je een banaan in kleine stukjes snijden en in een bakje in de vriezer leggen en er wat stukjes uitnemen als je ze nodig hebt.
Maak je eigen variatie met welke vruchten je lekker vindt. De koemelk kan je uiteraard vervangen door sojamelk.

Voor een meer milkshake/ijs effect kun je er alleen maar vruchten in doen die bevroren zijn, (vooral banaan werkt hier goed voor) hierdoor wordt de milkshake nog dikker en kan je hem bijna opeten in plaats van drinken! hmmmm….

milkshake zonder ijs

Recipe by Kim van der WelCourse: Recepten, Smoothies & Sapjes
Servings

2

servings
Prep time

5

minutes
Cooking timeminutes
Calories

300

kcal

Ingredienten

  • 1 banaan

  • 15 bevroren frambozen

  • 250 ml magere melk

Bereidingswijze

  • Doe de bevroren vruchten samen met de banaan, melk in de blender en mixen maar!!
  • Als de vruchten niet zoet genoeg zijn van zichzelf kun je wat stevia of honing toevoegen naar smaak.
 

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deel dit recept:

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin
Kim

Kim

Ik ben Kim, ik hou van koken, eten, schrijven en fotograferen en wil jou laten zien dat je nog steeds lekker kan eten als je wilt afvallen

Blog
Kim van der Wel

Groente stomen, hoe lang en hoe?

Meteen naar het receptPrint Recept Ik ben een fan van groente stomen en ik ga jou ook overtuigen waarom je voortaan ook je groente gaat stomen! Is groente stomen gezonder? Er wordt gezegd dat vitaminen en mineralen bij stomen beter bewaard blijven dan bij koken. Ook bevatten gestoomde groenten (of ander gestoomd voedsel) meer enzymen

 
Lees verder »
Smoothie mango banaan meloen
Recepten
vanheerde

Smoothie mango banaan meloen

Meteen naar het receptPrint Recept Een tijd geleden ervaarde ik wat darmproblemen. Ik zal je de details besparen maar het kwam er op neer dat ik behoefte had aan meer vezels. Om mijn lijf weer even op te schonen besloot ik maandag sap dag in te voeren. De hele dag smoothies drinken en ‘s avonds

 
Lees verder »
Recepten
Kim van der Wel

Gezonde blauwe bessen cake

Meteen naar het receptPrint Recept Gezonde blauwe bessen cake… Bestaat er zoiets als gezonde cake? Ok…uiteraard is cake niet zo gezond als worteltjes…Daar kun je een zak van op zonder dat je je lichaam of lijn schade aandoet. Hoe ‘gezond’ deze cake ook is, ik raad je niet aan om de hele cake in één

 
Lees verder »
Scroll naar top