milkshake zonder ijs

milkshake zonder ijs

Bestaat er zoiets als een slanke milkshake? Ja echt wel! Dat is namelijk een milkshake zonder ijs.

Soms heb je gewoon zo’n behoefte aan milkshake maar vind je het de kcal niet waard om die ook daadwerkelijk te drinken. Dit voldoet voor mij op een warme dag (of koude) als een milkshake, zo erg dat ik mezelf daarna moet overtuigen dat ik echt niks ‘slechts’ heb gedronken! En aangezien de blender één van mijn meest gebruikte apparaten is staat deze toch al standaard klaar op de aanrecht.

milkshake zonder ijs

milkshake zonder ijs als verwenmoment

Zorg dat er altijd wat vruchten in je vriezer liggen. Je kan ze al bevroren kopen maar ook zelf invriezen als je bijvoorbeeld teveel hebt ingekocht op de markt! Blauwe bessen, frambozen, aardbeien & mango laten zich goed invriezen en smaken goed door de smoothies. Ook kan je een banaan in kleine stukjes snijden en in een bakje in de vriezer leggen en er wat stukjes uitnemen als je ze nodig hebt.
Maak je eigen variatie met welke vruchten je lekker vindt. De koemelk kan je uiteraard vervangen door sojamelk.

Voor een meer milkshake/ijs effect kun je er alleen maar vruchten in doen die bevroren zijn, (vooral banaan werkt hier goed voor) hierdoor wordt de milkshake nog dikker en kan je hem bijna opeten in plaats van drinken! hmmmm….

milkshake zonder ijs

Recipe by Kim van der WelCourse: Recepten, Smoothies & Sapjes
Servings

2

servings
Prep time

5

minutes
Cooking timeminutes
Calories

300

kcal

Ingredienten

  • 1 banaan

  • 15 bevroren frambozen

  • 250 ml magere melk

Bereidingswijze

  • Doe de bevroren vruchten samen met de banaan, melk in de blender en mixen maar!!
  • Als de vruchten niet zoet genoeg zijn van zichzelf kun je wat stevia of honing toevoegen naar smaak.
 

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deel dit recept:

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin
Kim

Kim

Ik ben Kim, ik hou van koken, eten, schrijven en fotograferen en wil jou laten zien dat je nog steeds lekker kan eten als je wilt afvallen

afvaltips
Blog
Kim van der Wel

10 afvaltips die echt werken!

10 afvaltips die jou op gaan helpen! Om af te vallen dien je minder kcal te eten dan dat je verbrandt. Verbrand jij dagelijks 1800 kcal dan zou het advies zijn om 500 kcal per dag minder te eten. Op die manier zou je gemiddeld een halve kilo per week kunnen afvallen en ben je

 
Lees verder »
recept noodles
Diner & Hapjes
Kim van der Wel

Recept noodles met gekruid gehakt

Ik houd van gerechten met een Aziatisch tintje. Toen ik laatst een Hello Fresh box uitprobeerde koos ik dan ook voor dit recept. De Hello Fresh box is een maaltijdenbox die je kunt bestellen voor een aantal personen en een aantal gerechten per week. Wanneer je kiest voor een hello fresh box krijg je standaard

 
Lees verder »
Blog
Kim van der Wel

Groente stomen, hoe lang en hoe?

Ik ben een fan van groente stomen en ik ga jou ook overtuigen waarom je voortaan ook je groente gaat stomen! Is groente stomen gezonder? Er wordt gezegd dat vitaminen en mineralen bij stomen beter bewaard blijven dan bij koken. Ook bevatten gestoomde groenten (of ander gestoomd voedsel) meer enzymen dan gekookt voedsel. En hoe

 
Lees verder »
Scroll naar top