Havermout Smoothie

Snel Havermout Ontbijtje!

Dat havermout hot is daar kunnen we niet meer omheen, en zo worden er ook steeds meer variaties verzonnen om je ontbijt (of lunch) weer wat origineler te maken. Vandaag ging ik voor de extra snelle variant, havermout door de smoothie.

Op het moment liggen de supermarkten weer vol met perziken en nectarines, die zo smaakvol zijn dat ze bij mij overal in gaan. Uiteraard kan je kiezen voor het soort fruit wat op dat moment in het seizoen is of wat je lekker vindt.

Om even aan te geven dat ik nog niet wakker was toen ik deze vanochtend maakte besefte ik toen ik naar mijn blender keek en dacht; hmm wat ziet die havermout er gek uit?! Dit omdat het ook geen havermout was maar paneermeel wat in het zelfde soort pak naast mijn havermout stond…Had in ieder geval een crispy smoothie opgeleverd denk ik…

Recept

5 minuten – 2 personen

[ingredients title=”Ingredients”]

  • 1 perzik
  • 1 nectarine
  • 4 eetl havermout
  • 250ml amandel/soya
  • eventueel 1 eetl honing

[/ingredients]

[directions title=”Directions”]

  1. Schil het fruit
  2. Voeg alle ingrediënten samen in de blender en mix totdat alle havermout goed is vermalen en gemengd met het fruit en de melk
  3. Voeg eventueel nog een eetlepel chiazaad of lijnzaad toe voor extra vezels

[/directions]

 

 

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deel dit recept:

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin
Kim

Kim

Ik ben Kim, ik hou van koken, eten, schrijven en fotograferen en wil jou laten zien dat je nog steeds lekker kan eten als je wilt afvallen

recept noodles
Diner & Hapjes
Kim van der Wel

Recept noodles met gekruid gehakt

Ik houd van gerechten met een Aziatisch tintje. Toen ik laatst een Hello Fresh box uitprobeerde koos ik dan ook voor dit recept. De Hello Fresh box is een maaltijdenbox die je kunt bestellen voor een aantal personen en een aantal gerechten per week. Wanneer je kiest voor een hello fresh box krijg je standaard

 
Lees verder »
Blog
Kim van der Wel

Groente stomen, hoe lang en hoe?

Ik ben een fan van groente stomen en ik ga jou ook overtuigen waarom je voortaan ook je groente gaat stomen! Is groente stomen gezonder? Er wordt gezegd dat vitaminen en mineralen bij stomen beter bewaard blijven dan bij koken. Ook bevatten gestoomde groenten (of ander gestoomd voedsel) meer enzymen dan gekookt voedsel. En hoe

 
Lees verder »
Smoothie mango banaan meloen
Recepten
vanheerde

Smoothie mango banaan meloen

Een tijd geleden ervaarde ik wat darmproblemen. Ik zal je de details besparen maar het kwam er op neer dat ik behoefte had aan meer vezels. Om mijn lijf weer even op te schonen besloot ik maandag sap dag in te voeren. De hele dag smoothies drinken en ‘s avonds een soepje. Goed voor de

 
Lees verder »
Scroll naar top