gezonde pannenkoeken recepten

Glutenvrije Pannenkoeken

Pannenkoek maar dan zonder gluten alsjeblieft!

Misschien moet je door je glutenallergie of intolerantie glutenvrij eten en ben je bij dit recept uitgekomen. Of misschien was je net als ik benieuwd wat het verschil in smaak zou zijn van deze pannenkoeken ten opzichte van de ‘normale’ pannenkoeken. Deze pannenkoeken zijn dan gemaakt met quinoa meel wat geen gluten bevat zoals normaal meel dat wel doet.

Quinoa bevat veel voedingsvezels en eiwitten, meer dan rijst, pasta en aardappelen. Bovendien is Quinoa in vergelijking met andere granen rijker aan vitaminen en mineralen zoals ijzer, calcium, fosfor en vitamine E en vitamine B.

Je proeft wel een verschil met de ‘normale’ pannenkoek maar die smaak is prima! Ik vond ze erg lekker en zeker de moeite waard om vaker te maken. In periodes waarin ik meer sport dan normaal, eet ik ook meer eiwitten voor bijvoorbeeld spierherstel en deze pannenkoeken passen dan prima in het dagmenu.

Recept

15 minuten

Ingredients

  • 50 gram quinoa meel
  • 50 ml melk
  • 1 groot ei
  • 1 tl vanille extract

Directions

  1. Meng de 4 ingrediënten met een garde tot beslag
  2. Smelt wat kokosvet in een koekenpan en bak de pannenkoeken
  3. Bestrooi de gebakken pannenkoeken cacaonibs, rozijnen en honing

 

Zoekwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*