Blauwe Bes Smoothie met banaan

Blauwe Bes Smoothie

Omdat ik nogal een smoothie liefhebber ben krijg ik vaak de vraag welke blender ik gebruik. Vroeger had ik een hele grote maar dat was een ramp als ik die elke keer moest afwassen (hij nam namelijk teveel ruimte in in de vaatwasser!). Van een vriendin kreeg ik 2 jaar geleden deze blender voor mijn verjaardag en tot op de dag van vandaag ben ik nog steeds enthousiast! Je kunt een smoothie maken, dopje er op uit draaien en deze later opdrinken vanuit de beker. Omdat er meerdere bekers bij zitten kun je er ook meer maken en makkelijk bewaren! Wat mij betreft een aanrader!

De blauwe bes smoothie heb ik hier uiteraard ook mee gemaakt!

Blauwe bes smoothie

Blauwe Bes Smoothie

Meestal houd ik mijn smoothies wat luchtiger door water of kokoswater te gebruiken. Gister had ik echter trek in een ‘stevigere’ smoothie. Ik had een stuk hardgelopen en zowel mijn koolhydraten als mijn eiwitten konden wel wat aanvulling gebruiken. Ik had blauwe bessen op de markt gekocht in een groot aantal waarvan ik de helft had ingevroren waardoor ik tot deze blauwe bes banaan smoothie kwam

Vooral op warme dagen vind ik het lekkerder als mijn smoothie extra koud is. Door de bessen (of de banaan) in te vriezen krijg je een verkoelend en bijna een milkshake effect. Ik koos voor een banaan voor de koolhydraten en kwark voor de eiwitten. Nog een muntblaadje er doorheen voor de verfrissing en ik had een heerlijke smoothie! Je kunt hier met gemak twee glazen uithalen. Ik heb hem dit keer gewoon lekker helemaal zelf opgedronken, vond dat ik dat wel verdiend had!

Blauwe Bes Smoothie

Recipe by Kim van der WelCourse: Recepten, Smoothies & Sapjes
Servings

2

servings
Prep time

5

minutes
Cooking time

5

minutes
Calories

180

kcal

Ingredienten

  • 2 handjes (bevroren) bessen

  • 1 banaan

  • 3 eetl magere kwark

  • 1 eetl honing

Bereidingswijze

  • Doe alle ingrediënten in de blender
  • Mix totdat er een gladde smoothie ontstaat
  • Schenk uit in twee glazen (of in één grote!)

Notities

  • Nog niet stevig genoeg voeg dan wat havermout toe
 
Blauwe Bes Smoothie. Goed voor na het sporten - Foodstyle

Deze smoothie bevat veel eiwitten waardoor hij goed is voor na het sporten. Daarnaast bevat deze Blauwe Bes Smoothie veel vitamines en smaakt hij ook nog eens erg lekker!

Type: smoothie

Cuisine: none

Keywords: blauwe bes smoothie

Recipe Yield: 2

Calories: 180

Preparation Time: 5

Cooking Time: 5

Total Time: 10

Recipe Ingredients:

Editor's Rating:
4

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deel dit recept:

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin
Kim

Kim

Ik ben Kim, ik hou van koken, eten, schrijven en fotograferen en wil jou laten zien dat je nog steeds lekker kan eten als je wilt afvallen

afvaltips
Blog
Kim van der Wel

10 afvaltips die echt werken!

10 afvaltips die jou op gaan helpen! Om af te vallen dien je minder kcal te eten dan dat je verbrandt. Verbrand jij dagelijks 1800 kcal dan zou het advies zijn om 500 kcal per dag minder te eten. Op die manier zou je gemiddeld een halve kilo per week kunnen afvallen en ben je

 
Lees verder »
recept noodles
Diner & Hapjes
Kim van der Wel

Recept noodles met gekruid gehakt

Ik houd van gerechten met een Aziatisch tintje. Toen ik laatst een Hello Fresh box uitprobeerde koos ik dan ook voor dit recept. De Hello Fresh box is een maaltijdenbox die je kunt bestellen voor een aantal personen en een aantal gerechten per week. Wanneer je kiest voor een hello fresh box krijg je standaard

 
Lees verder »
Blog
Kim van der Wel

Groente stomen, hoe lang en hoe?

Ik ben een fan van groente stomen en ik ga jou ook overtuigen waarom je voortaan ook je groente gaat stomen! Is groente stomen gezonder? Er wordt gezegd dat vitaminen en mineralen bij stomen beter bewaard blijven dan bij koken. Ook bevatten gestoomde groenten (of ander gestoomd voedsel) meer enzymen dan gekookt voedsel. En hoe

 
Lees verder »
Scroll naar top